Skip Navigation

No. 4

Trioens lydbilde bærer preg av skolert visepop, men ser man forbi et polert uttrykk og stuereine melodier ser man raskt tounge-in-cheek-humor, vidd og detaljrike arrangementer.

«En forbausende flott oppvisning i kammerpop på oslomål» skrev Dagbladet om oslobandet No. 4s debutskive «Henda i været» da den ble sluppet på nyåret i fjor, og skjenket like greit skiva fem øyne på terningen.

Og det var ikke bare Dagbladet som var raskt ute med lovordene om debuten: også Ny Musikk Hver Dag, Dagsavisen, Under Dusken og Universitas var blant redaksjonene som slengte både toppkarakterer, skryt og rosende omtale etter bandet.

No. 4, bestående av Emilie Christensen, Julia Witek og Ingeborg Marie Mohn, har spilt sammen i en årrekke allerede, og med albumet «Henda i været» ble det bevist at både bandet og verden i seg selv var klare for mer enn debutsingelen «Lite og stort» fra 2014.

Trioens lydbilde bærer preg av skolert visepop, men ser man forbi et polert uttrykk og stuereine melodier ser man raskt tounge-in-cheek-humor, vidd og detaljrike arrangementer. Eller som Under Dusken skreiv i sin omtale av «Henda i været»: «Dette låter friskt, nytt, og er hundre synthpads mer interessant enn innadvendte kunstpopjenter eller melankolske menn med kassegitar. No. 4 fargelegger dette ellers grå og triste norske poplandskapet med noe vittig, koselig, folkelig, og ikke minst sykt fett».